Οι διακρίσεις και η ανισότητα μπορεί
να έχουν μειωθεί, όμως δεν έχουν εξαφανιστεί
εντελώς. Μέχρι και σήμερα σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, πολύ άνθρωποι, κυρίως
γυναίκες και παιδιά, δεν έχουν πρόσβαση στην περίθαλψη, την εκπαίδευση, ενώ
υπάρχουν αρκετοί νόμοι όπου απαγορεύουν σε συγκεκριμένα άτομα να έχουν ελεύθερη πρόσβαση. Ομάδες ανθρώπων
κάνουν ότι μπορούν για να σταματήσουν
αυτά τα φαινόμενα.
Παράγοντες διακρίσεων είναι πολλοί, ο
πιο σημαντικός είναι και μόνο το γεγονός της ύπαρξης του γυναικείου φύλου. Σε
πολλά μέρη του κόσμου το γεγονός αυτό οδηγεί
στη διάκριση και στον περιορισμό πολλών
ελευθεριών, δηλαδή οι γυναίκες δεν έχουν πρόσβαση στην υγεία, στην κοινωνική
προστασία, ενώ σχεδόν εκατομμύρια γυναίκες δεν ξέρουν γραφή και ανάγνωση. Όμως αν τα κορίτσια θα είχαν
πρόσβαση στα κοινά όπως και οι άνδρες ,
τότε θα ωφελείται και το σύνολο της κοινότητας και αυτό κυρίως στις φτωχότερες
χώρες που θα συμβάλλει ακόμα πιο πολύ στην ανάπτυξή τους.
Η εκπαίδευση είναι η καλύτερη δυνατή προσπάθεια κατά της ανισότητας και της φτώχειας. Ωστόσο πάνω από
50 εκατομμύρια παιδιά δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, επειδή είναι φτωχά
και πρέπει να εργάζονται, ενώ 250εκατομμύρια
άνθρωποι, περισσότερο γυναίκες , δεν ξέρουν
τις βασικές σχολικές γνώσεις. Τέλος, η
υγεία είναι αναφαίρετο ανθρώπινο δικαίωμα. Ωστόσο η πρόοδος στον
συγκεκριμένο τομέα, κυρίως γυναικών και παιδιών, είναι «αργή» σε πολλές χώρες με
αποτέλεσμα χιλιάδες γυναίκες και παιδιά
να πεθαίνουν από απλές αρρώστιες.
Συμπεραίνουμε πως αυτό που
χρειαζόμαστε είναι Δημοκρατία . Η
Δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν
τις κατευθυντήριες αρχές για πολλές αναπτυξιακές και οικονομικές κατευθύνσεις. Όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ίσοι και ελεύθεροι ως προς τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτό προσπαθούν να πετύχουν οι
ανθρωπιστικές ομάδες και μη κυβερνητικές οργανώσεις όπως UNICEF, Γιατροί Χωρίς
Σύνορα, ακόμα και η Ε.Ε.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι και εμείς, οι απλοί άνθρωποι και πολίτες, δεν
πρέπει να κάνουμε κάτι. Που μπορεί να είναι κάτι απλό, όμως με μεγάλη σημασία
για κάποιους που ζούνε σε άθλιες και
καταπιεστικές συνθήκες.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Από το βιβλίο: Μια χρονιά γεμάτη
ιστορίες, βιβλίο της Ε.Ε.
- Κεφάλαιο2: Εκπαίδευση
- Κεφάλαιο3: Γυναίκες και Κορίτσια
- Κεφάλαιο4:Υγεία
- Κεφάλαιο12:Ανθρώπινα Δικαιώματα και
Διακυβέρνηση
Αθανασία Τζαβάρα 3ο Γυμνάσιο Χορτιάτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου